Poznaj słodycze niezagrażające Twojej sylwetce!

News

Każdy z nas marzy o zgrabnej sylwetce bez niedoskonałości. Jednakże słodycze dla niektórych są pokusą, której nie można się oprzeć. Jak zatem kupować te „zdrowsze” słodycze, by nasza waga nie wskazywała dodatkowych kilogramów, a lustro nie pokazywało dodatkowych centymetrów?

Skład słodyczy

            Słodycze słodyczom nie równe. Obecnie na rynku występuje bardzo wiele rodzajów przysmaków. Różnią się one od siebie oczywiście składem, w tym zawartością cukrów
i tłuszczy. Głównymi składnikami słodyczy są więc: cukry rafinowane (najpopularniejsze
z nich to: fruktoza, glukoza, sacharoza, czy syrop glukozowo-fruktozowy) oraz tłuszcze nasycone. Połączenie cukrów z tłuszczami nie jest dobrą drogą do zachowania zgrabnej sylwetki.

Reakcja organizmu na słodycze

            Jak powszechnie wiadomo słodycze są produktami wysokokalorycznymi. Systematyczne ich jedzenie i brak możliwości spalenia kalorii sprzyja powstawaniu nadwagi, a nawet otyłości.

            Organizm na zjedzenie słodyczy reaguje tworzeniem się i odkładaniem tkanki tłuszczowej, a także zaburzeniami łaknienia. Po zjedzeniu czegoś słodkiego dalej czujemy się głodni, nienajedzeni.

Mądry wybór

            Biorąc pod uwagę skład słodyczy można wśród nich wymienić te, które są mnie groźne dla naszego zdrowia i nie zagrażają w dużym stopniu naszej sylwetce. „Zdrowsze” słodycze różnią się od tych mniej zdrowych pod względem zawartości cukrów, tłuszczy rafinowanych, kalorycznością.

            Najlepszym przykładem „zdrowego” przysmaku jest gorzka czekolada. Najlepiej gdyby posiadała jak najwięcej zawartości procentowej kakao. Posiada także dużo błonnika
i jest dobrym źródłem magnezu i żelaza, wspomaga przy braku koncentracji, braku energii.

            Coraz bardziej popularne są również dietetyczne ciasteczka. Wyprodukowane są one najczęściej ze zbóż, pełnoziarnistej mąki. Warto przy ich zakupie jednak zwrócić uwagę, czy nie posiadają w swym składzie tłuszczy utwardzanych.

            Niektóre słodycze, takie jak np. batoniki musli, zawierają zamiast cukru poliole, które są metabolizowane w odmienny sposób niż inne cukry. Są one także mniej kaloryczne niż zwykły cukier oraz nie wpływają na poziom glukozy we krwi.

            Dietetyczne można również wykonać samodzielnie. Mogą to być różnego rodzaju ciasta, np. marchewkowe, jabłecznik, a także desery: koktajle, galaretki, itp. Można także istniejące przepisy zmienić w odniesieniu do istniejących, np. zmniejszyć ilość cukru.

            Jedząc w pośpiechu słodycze, pamiętajmy o wybieraniu tych, które mają korzystniejszy wpływ na nasze życie. Czasem po prostu organizm potrzebuje „kopa”, lecz zróbmy to z głową nie myśląc o kompleksach latem.